+420 777 011 711
Nezávazná poptávka

Kaplička na Hradišťku

Na vyvýšenině uprostřed vinic nedaleko Velkých Bílovic stojí kaplička ve tvaru románské rotundy. Kdykoliv kapličku navštívíte, nabídne Vám hru barev vinohradů s úžasnými výhledy a ojedinělou atmosférou vinařské oblasti.Stojí na návrší zvaném Hradištěk-Zímarky a je od ní pěkný výhled na okolní vinice a pálavské kopce.

S myšlenkou postavit kapličku na Hradišťku přišli lidé z Velkých Bílovic. Stavba probíhala od r. 2001 do roku 2002 z peněz veřejné sbírky. 19. května 2002 byla kaple zasvěcena sv. Cyrilovi a sv. Metodějovi, sv. Václavovi a sv. Urbanovi.

Ke kapličce se lze dostat:

1) po silnici od Velkých Bílovic směrem na Velké Pavlovice, první odbočka uprostřed polí doprava - k Novosádské studni u odbočky doprava dolů, údolím v Úlehlích až na hranice katastru s Vrbicí, na odbočce do leva na křižovatce rovně.

2) po silnici z Velkých Bílovic směr na Čejkovice - velkopavlovická vinařská stezka - na vrcholu kopce za sklepy odbočit do leva, jet stále rovně po hřbetu kopce až téměř k Hradišťku, na křižovatce sjet z cyklostezkyVrbice - Bílovice doleva.